Vážení rodiče, vzhledem k současné situaci s rozšířením onemocnění Covid -19 bylo rozhodnuto zřizovatelem ZŠ a MŠ Mankovice obcí Mankovice, o uzavření provozu mateřské školy do odvolání. Ruší se rovněž všechny mimoškolní akce a kroužky, které užívaly tělocvičnu a další prostory školy. V případě jakýchkoliv změn budou informace zveřejněny na webových stránkách školy. Děkujeme za pochopení
Žádost o ošetřovné - potvrzení pro zaměstnavatele Potvrzení pro zaměstnavatele - Žádost o ošetřovné při péči o dítě do 10 let z důvodu uzavření výchovného zařízení se vydávají v kanceláři školy. Bližší informace na tel: 731617890 nebo 724721462
Vážení rodiče, z důvodu ochrany obyvatelstva a prevenci nebezpečí vzniku a šíření onemocnění COVID – 19 nařizuje Ministerstvo zdravotnictví ČR zákaz osobní přítomnosti žáků a studentů na základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve školách a školských zařízeních podle zákona 561/2004 Sb. Základní škola se tedy uzavírá do odvolání. Ruší se také všechny akce pořádané školou. Jakékoli změny budou neprodleně oznámeny rodičům a na webových stránkách školy. V případě, že bude škola uzavřena delší dobu, budou žáci dostávat úkoly k domácímu procvičování prostřednictvím mailu rodičů. Děkujeme za pochopení
Dne 27. 2. nás ve škole navštívil odborník Richard Klose z pedagogicko-psychologické poradny v Ostravě, který si s dětmi povídal o tom, jak je super mít ve škole kamarády a přátelskou atmosféru bez nadávek a škaredého chování. Někdy dokonce šikany, o které jsme si také povídali. Děti seděly v kroužku a povídaly každý sám za sebe, co se jim v chování líbí a co nelíbí. Shodly se na tom, že se budeme k sobě chovat slušně a nebudeme jiným dělat to, co se nelíbí nám. I když nebudeme se všemi přátelit, určitě se můžeme kamarádit, případně být dobrým spolužákem, který je ohleduplný a respektuje druhého. A když se nám něco líbí, dokážeme se i vzájemně pochválit. Zkrátka, že v takovém kamarádském prostředí nedáme šikaně šanci!!! Dětem se diskuze moc líbila, jelikož se mohly a chtěly zapojit všechny a během diskuze se výborně bavily a smály se od ucha k uchu. Smích je zkrátka koření života a lék na všechno...
První hodinu na ZŠ Pohořská jsme si prohlédli časopis "Školní expres" a čekal nás zajímavý úkol - vymyslet jeden článek do časopisu. Takže jsme museli popustit uzdu své fantazii a tvořit. Moc se nám to líbilo a také jsme obdrželi diplom Mladého novináře.
Druhou hodinu jsme strávili v jazykové učebně. Takové obyčejné věty typu "Jak se jmenuješ, odkud jsi a kolik máš roků (nebo sourozenců) samozřejmě známe, ale když je říká pravý Angličan, je to přece jen něco jiného. Po chvíli jsme se otrkali a odpovídali, co to šlo. Pan Miles Leyshon nás vůbec nešetřil, opakovali jsme tak dlouho, dokud nebyl spokojený, na závěr nás za naše výkony pochválil.
Dozvěděli jsme se o mezinárodním projektu EDISON, což je vlastně zkratkou pro "Education – Drive – Internationality – Students – Opportunity – Network" a umožňuje studentům pobyt v cizí zemi, poznání její kultury a způsobu života na vlastní kůži. Na oplátku přináší informace o životě ve své vlasti. Do Oder tak přicestoval student Omer z Turecka a studentka Cathleen z Jávy. Oba mluvili také anglicky a pomocí prezentace v angličtině nás seznámili s nejdůležitějšími fakty o své zemi a také nám pustili ukázky tradičních tanců a muziky. Legrační bylo, když nám řekli pár slovíček ve svém rodném jazyce a Omer nás naučil "Merhaba ben Jacob!" Ahoj, já jsem Jakub.
Následovala hodina s roboty. Pan učitel Vlček nás seznámil s malými výukovými roboty, se kterými začali pracovat žáci pátého ročníku ZŠ. Robot se jmenuje Edison a vypadá jako oranžová krabička na kolečkách postavená z Lega. Má vpředu infračervený přijímač a na krajích světelné a infračervené senzory, kterými se orientuje v prostoru. Sám jezdí po podlaze a vyhýbá se nábytku. Dva zdatní programátoři nám předvedli, jak můžeme Edisona ovládat například tlesknutím - reakce na zvuk. Potom nastal souboj robotů - dva se dali do ringu a vytlačovali se navzájem.
Ve středu 19. února jsme si ve škole udělali Modrý den. Proč právě modrý? Protože tuto barvu si vybraly samy děti. V tento den měli všichni - žáci i učitelé přijít do školy v co nejvíce modrém oblečení. A opravdu, všichni v modrém přišli! Dítka byla oblečena do riflí, tepláků, triček a mikin, paní učitelky v modrých šatech, ty odvážnější si dokonce obarvily vlasy nebo vzaly slušivou paruku s culíčky. Paní kuchařka dnes vydávala jídlo v modrých teplácích a s modrým přelivem. Vyučování proběhlo taky v modrém duchu. Čtvrťáci a páťáci v hodině českého jazyka psali modrý diktát a potom si přečetli pohádku O králi Modrovousovi. Takže celý modrý den dopadl na modrou! Škoda jen, že na oběd byla játra na slanině, kdežto my čekali kapra namodro.